سه شنبه 2 خرداد 1396  05:38 ب.ظ
توسط: m-muzik m-muzik

برای هر یک از وجوه بصری برند که در داخل یا خارج سازمان استفاده می‌شوند طراحی ویژه‌ای انجام می‌شود.

این موارد از لباس فرم کارکنان مانند : مانتو اداری ، لباس فرم  ، مانتو هواپیمایی ، لباس فرم سازمانی و لوازم داخلی تا تابلوهای سازمانی و سردر مجموعه متفاوت هستند.

با توجه به توضیح بالا، میتوان ۸ کاربرد مهم المان های بصری سازمانی را به صورت زیر بیان کرد:

۱-     هر سازمان، شرکت، بنگاه اقتصادی و … نیازمند برنامه ای از پیش اندیشیده شده جهت ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان و مخاطبین خود است.
۲-    سازمان ها در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر سعی در خلق تصویری متمایز از خود در اذهانن مشتریان و مخاطبین داشته و تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا اولین تصویر ذهنی مخاطبین از آن گروه کالایی یا خدماتی را از آن خود نماید. آنچه مسلم است برند سازی، لازمه چنین هدفی است که باید بر اساس برنامه ای منظم و مدون بر حوزه های تولید وبازرگانی، اعمال گردد. این مفهوم را نباید با برندسازی اشتباه گرفت، در واقع ایجاد هویت بصری بخش از برنامه برندسازی است.
۳-    هویت بصری سازمانی، تصویری متحد و یکپارچه از سازمان ایجاد می کند. از نشانه( آرم) وو اوراق اداری گرفته تا تابلوها، از بدنه خودروهای در اختیار، تا سبک و سیاق تبلیغات، از یکسان سازی و استاندارد سازی لوگو، نشانه ها، رنگ ها، فونت ها گرفته تا هر چیزی که به آن سازمان مربوط می شود را شامل می شود و آگاهی نسبت به سازمان را افزایش می دهد.
۴-    هویت سازی بصری اقدامی مهم و خطیر است که با انجام دادن آن نام تجاری سازمان یاا محصول آن، وجه، نمود و ارزش افزوده پیدا می کند. اگر این هویت به درستی طراحی و اجرا شود، یادآور همیشگی و مستمر چهره سازمان بوده که در همه جا قابل رؤیت بوده و همه سهامداران، مشتریان و مخاطبان با دیدن آن خرسندانه به حرکت در آمده و وفاداری خود نسبت به برند را افزایش می دهند.

المان بصری سازمان

۵-    هویت سازی بصری برند، استاندارد نمودن یک برند در چارچوب قواعد و قوانینی گردآوری شده است که به صورت کتابچه ای تحت عنوان راهنمای هویت سازمانی (Corporate Identity Manual) یا راهنمای کاربردی برند (Brand Guidlines) تدوین می گردد.
۶-    بخش های فنی، مستند سازی و آرشیو، تبلیغات و بازاریابی یا روابط عمومی سازمان از اینن کتابچه مرجع استفاده می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که تمامی مستندات بصری سازمان، چهره ای یکسان و حرف هایی متناسب با خط مشی آن سازمان دارند.
۷-    هویت سازی بصری باعث خواهد شد که برند شما یک هویت مستقل داشته باشد، هر گاهه مخاطبان شما محصولات، کاتالوگ، نامه ها، فاکتورها ، تابلوهای تبلیغاتی و … را مشاهده کرد به راحتی شما را بیاد آورد مثلا ترکیب رنگی و متد طراحی گرافیکی در تمام آنها یکسان و از یک آهنگ برخوردار باشد. برای نمونه می توان به بانک سامان اشاره کرد.
۸-    هویت بصری یعنی تمام آنچه توسط مخاطبان شما دیده می شود داراری یک شکل، ساخت وو رنگ همسان باشد و مثلا لوگوی شما برگرفته از یک طرز تفکر طراحی شده باشد.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
آخرین پست ها

تکست آهنگ بختیاری شیرین و فرهاد بابادی..........سه شنبه 17 تیر 1399

فروش گیفت کارت های PS4 و PS5..........دوشنبه 16 تیر 1399

Injury prevention with manual osteopathy..........دوشنبه 16 تیر 1399

کار با اینترنت دانلود منیجر به همراه آموزش برنامه..........دوشنبه 8 اردیبهشت 1399

پرده توری آهنربایی مجیک مش..........یکشنبه 10 فروردین 1399

بیوگرافی رضا سقایی خواننده خرم آبادی..........دوشنبه 12 اسفند 1398

آشنایی با انواع برنج خوب ایرانی..........دوشنبه 12 اسفند 1398

گن لاغری بند دار..........دوشنبه 22 مهر 1398

راهنمای تشخیص و خرید باطری اصلی موبایل..........پنجشنبه 10 مرداد 1398

فروش میزهای تحریر تاشو پایه بلند و پایه کوتاه..........شنبه 4 اسفند 1397

پرورش کبوتران با نژادهای مختلف..........پنجشنبه 10 آبان 1397

چگونه دردهای عضلانی را با مصرف لوسیون دریفا کاهش دهیم ..........چهارشنبه 27 تیر 1397

فروش آنلاین چسب یو وی ..........یکشنبه 23 اردیبهشت 1397

کسب و کارهای اینترنتی ..........چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397

فروشگاه اینترنتی shopme..........شنبه 1 اردیبهشت 1397

همه پستها

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات